Melbourne: Λίγα σύννεφα, 14 °C

Sydney: Αρκετά σύννεφα, 16 °C

Athens: Λίγα σύννεφα, 18 °C

Ο καφές προστατεύει από τον καρκίνο του μαστού

Node Tools
(0)

Rate This

0
No votes yet
Your rating: None
30 May 2011

Οι γυναίκες που πίνουν πολύ καφέ μπορεί να μειώνουν τον κίνδυνο αναπτύξεως μιας επιθετικής μορφής καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Καρολίνσκα της Σουηδίας μελέτησαν σχεδόν 6.000 γυναίκες, διαπιστώνοντας ότι περισσότερα από πέντε φλιτζάνια καφέ την ημέρα μειώνουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο εκδηλώσεως καρκίνου του μαστού με αρνητικούς υποδοχείς οιστρογόνων.

Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι τα στοιχεία τους χρειάζονται επιβεβαίωση για να θεωρηθούν οριστικά και ήδη διεξάγουν περισσότερες μελέτες για να διερευνήσουν καλύτερα το θέμα.

Περίπου μία στις τέσσερις από τις γυναίκες που διαγιγνώσκονται με καρκίνο του μαστού έχουν καρκίνο με αρνητικούς υποδοχείς οιστρογόνων. Οι καρκίνοι αυτοί συχνά είναι ανθεκτικοί στις φαρμακευτικές θεραπείες και απαιτούν εντατική χημειοθεραπεία για να αντιμετωπιστούν.

Στη νέα μελέτη, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Breast Cancer Research», συμμετείχαν μετεμμηνοπαυσικές γυναίκες με ή χωρίς καρκίνο του μαστού, οι οποίες απάντησαν σε ερωτήματα για τον τρόπο ζωής τους και για την κατανάλωση καφέ.

Οι απαντήσεις τους αποκάλυψαν τη σχέση μεταξύ της υψηλότερης κατανάλωσης καφέ και του χαμηλότερου κινδύνου καρκίνου του μαστού.
 «Μας εξέπληξαν τα ευρήματά μας, αλλά η συσχέτιση ήταν ξεκάθαρη», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης δρ Περ Χολ, καθηγητής στο Τμήμα Ιατρικής Επιδημιολογίας & Βιοστατιστικής του πανεπιστημίου. «Οι γυναίκες που έπιναν πολύ καφέ και ανέπτυξαν καρκίνο με αρνητικούς υποδοχείς οιστρογόνων ήταν οι μισές απ’ ό,τι εκείνες που δεν έπιναν πολύ καφέ».

Ο δρ Χολ τόνισε ότι προς το παρόν παραμένει άγνωστο πως ακριβώς ασκεί την προστατευτική δράση του ο καφές. «Είναι τόσο πολλά τα συστατικά του, που οποιοδήποτε θα μπορούσε να ασκεί αυτή τη δράση», είπε.

Επιπλέον, η μελέτη δεν κατέγραψε τι είδους καφέ έπιναν οι γυναίκες, ενώ βασίστηκε στις δικές τους δηλώσεις για το πόσο καφέ έπιναν.
Γι’ αυτούς τους λόγους, ο δρ Χολ λέει ότι δεν θα συνιστούσε ακόμα στις γυναίκες να αυξήσουν την κατανάλωση καφέ, αλλά ούτε και να περιορίσει μια γυναίκα τους καφέδες που πίνει.

Read more from

Comments

Post new comment

Enter your Neos Kosmos username.
Enter the password that accompanies your username.

Copyright © 2009-2012 Ethnic Publications Pty Ltd | Website development by ANSO